top of page

De Martinet a la Rabassa

De la Cerdanya a Andorra

Ruta de 45 quilòmetres de distància, recomanada per fer en un cap de setmana, donat que hi ha moltes possibilitats de realitzar caminades d'alta muntanya i visites a pobles amb encant de la Cerdanya i d'Andorra.

Època aconsellada: primavera, estiu i tardor, fins que comencen a caure les primeres nevades.

ruta 4x4 de Martinet a la Rabassa

Punts d'interès

Seu d’Urgell: capital de la comarca de l’Alt Urgell, parc olímpic del Segre i Oficina del Parc Natural a l'Alt Urgell - Casa dels Parcs dels Pirineus.

Martinet: càmping a 4 quilòmetres venint de la Seu d’Urgell, farmàcia, forn, informació i botigues.

Lles: poble de muntanya amb encant, càmping de muntanya a 4 quilómetres direcció refugi de Cap del Rec.

Refugi del Cap del Rec: excursions a Tossa Plana de Lles, Perafita, ruta dels Estanys Amagats i pistes d’esquí de fons a l’hivern.

Àrea de Pollineres: excursions als estanys de la Pera, Monturull i enllaç amb GR-11.

La Rabassa: Naturlàndia o parc d’aventures d’Andorra, amb tota mena d’activitats d’aventura per tots els públics.

 

Andorra la Vella: tota mena de serveis i possibilitats d’esbarjo.

Descripció de la ruta

Aquesta ruta ens permet creuar de la Cerdanya a Andorra per pistes d’alta muntanya que assoleixen fins els 2.200 metres d’alçada. Podrem gaudir d’unes magnífiques vistes de la cara nord de la serra del Cadí i de tota la plana de la Cerdanya.

 

Des de la carretera nacional 260, al poble de Martinet, agafem una carretera de muntanya asfaltada en direcció al poble de Lles. Un cop arribem al poble agafem direcció al refugi de Cap del Rec, a 1987 metres d’alçada. Aquí s’acaba la carretera asfaltada i agafem una pista forestal amb sots, però en bon estat en general que ens durà fins al refugi del Pradell, al costat del barranc del Setut, amb una part lliure amb llar de foc. Més endavant ens trobem amb el refugi no guardat de Pollineres, al costat de la font del mateix nom i on hi ha una àrea de lleure amb taules i barbacoes.

A 5 quilòmetres d’aquest refugi deixem la pista que ens duria cap a Arànser i trenquem a la dreta tot vorejant el refugi del Prat de Miró en direcció al Coll de Dalt. A partir d’aquí la pista és més planera, amb prats d’alta muntanya i unes vistes magnífiques, passem per la font d’Aristoti i assolim el punt més alt de tot el recorregut, a gairebé 2.200 metres.

 

Seguim per la pista fins al refugi forestal del Prat de Midós, situat en un bucòlic lloc. S’acosta ara un tram de pista amb pedra solta on hem d’anar a poc a poc, però que no presenta massa problema, creuem un pas canadenc amb una barrera flexible que haurem d’aguantar oberta mentre passem per no ratllar els laterals del vehicle i arribem al riu de Bescaran, que creuarem amb facilitat per a tornar-nos a enfilar per les Bordes del Cintó i fins a peus del Fontpedrós, tot seguit passarem la collada del Sarset i el coll de Pimes, que ja és la porta d’entrada a Andorra. A la primera rampa que trobem al petit país dels pirineus haurem de posar la reductora per a poder-nos-hi enfilar, ja que, tot i ser curta, és força dreta.

 

Passem pel costat del refugi de la Roca de Pimes i descendim per les pistes d’esquí de fons de la Rabassa fins a l’asfalt de l’aparcament de l’estació on acabem la ruta.

paisatges de la ruta 4x4
natura en estat pur
viu la fauna de la ruta
meravelles paisatgístiques

Lloguer de vehicles d'aventura creats per a l'aventura..  

NO NOMÉS LLOGUEM VEHICLES, OFERIM EXPERIÈNCIES!

                                                                                                                                                         ©2016  by Campercat4x4

                                                                                                                                                                      carrer pubilla 56 MAS VILET DELS PINS

bottom of page