De Gósol al Pla de Sant Tirs
Del Bergadà a l'Alt Urgell
Ruta de 65 quilòmetres de distància, recomanada per fer en un cap de setmana, donat que hi ha moltes possibilitats de realitzar caminades i visites a pobles amb encant per la zona.
Època aconsellada: tot l'any, exceptuant períodes després de nevades fortes en cotes baixes, ja que la ruta arriba fins als 1.800 metres d'altitud.

Punts d'interès
Gósol: punt de sortida per l’ascensió al Pedraforca (2.486 m.), centre Picasso, càmping, restaurant i botigues, excursions a la serra d’Ensija, oficina d’informació.
Ruta de les plantes medicinals: amb sortida al Pont de Regatell i arribada als Planells de Sastró, on hi ha l’àrea recreativa amb barbacoes, taules, font i riu, a 13,5 km de Gósol.
Tuixent: estació d’esquí nòrdic, museu de les trementinaires amb el seu jardí botànic i església romànica.
Molí de Fòrnols: càmping, restaurant, font, turisme rural.
Montargull: itinerari botànic.
Sorribes de la Vansa: centre d’informació i turisme de la Vall de la Vansa.
Pla de Sant Tirs: Camí Natural de les Mines (del Ministerio de Agricultura Alimentación y Medio Ambiente del Gobierno de España).
Seu d'Urgell: parc olímpic del Segre, pels amants dels esports d'aventura.
Descripció de la ruta
Quan arribem a Gòsol procedents de Saldes trobem una petita rotonda a l'entrada del poble i ens desviem cap a l'esquerra. Agafem direcció al càmping Cadí Vacances, just quan veiem la seva entrada ens desviem cap a la dreta en direcció a l'ermita de Santa Margarida. De seguida ens enfilem fins al Coll de Mola per una pista en bon estat des d'on podem gaudir d'unes boniques vistes del Pedraforca.
Aproximadament a 13 quilòmetres de Gòsol es troba l'àrea recreativa dels planells del Sastró, un bon punt de partida per a caminades o per a gaudir d'un bon descans.
Un cop deixem la pista de terra i arribem a la carretera asfaltada, pràcticament ja som a Tuixen, aquest és el punt on el riu de Mola s’ajunta amb el riu de Josa i comença la Vall de la Vansa, que ja no deixarem fins a arribar al riu Segre.
Podem desviar-nos de la ruta i visitar els bonics pobles de la Vall: Fórnols de Cadí, Ossera, Padrinàs, Sísquer o qualsevol altre no ens deixarà indiferents.
La Vall de la Vansa es troba encaixonada per la Serra del Cadí, la Serra del Port del Compte i la Serra del Vert i per entrar o sortir-hi s’ha de creuar algun dels seus altius colls.




Alternem carreteres de muntanya asfaltades amb pistes forestals sense dificultats i arribem fins al coll d'Arnat, on hi ha testimonis de pas d'un grapat de segles enrere, per fer-nos-en la idea podem anar fins a la torre del Moro, des d'on antigament es controlava el pas des de la vall de la Vansa a la vall de Tost.
Sense cap mena d'entrebanc arribem a Montant de Tost, des d'on divisem de manera clara la vall del Segre. Aquí trobem ja carretera asfaltada i en un descens vertiginós arribem fins al fons de la citada vall, prop del congost de Tresponts, on, antigament es creuava el Segre per tres ponts com el nom indica, el primer de fusta i els altres dos de pedra. Aquest punt és on desguassa el riu de la Vansa.

Ja per la carretera C-14 arribem fins al Pla de Sant Tirs, que és el nucli més important del municipi de la Ribera d'Urgellet, on podem gaudir de passejades diverses pel camí natural de les Mines.

Lloguer de vehicles d'aventura creats per a l'aventura..
NO NOMÉS LLOGUEM VEHICLES, OFERIM EXPERIÈNCIES!
©2016 by Campercat4x4
carrer pubilla 56 MAS VILET DELS PINS